FANDOM

Mokaï Edit

Jeg har valgt en reklame om Mokaï, da jeg synes at den er meget relevant for unge mennesker der går i byen.

1. Der reklameres for talkohol drikken Mokaï. Reklamen er til unge mennesker fra 14-30 år, da det er den alder folk drikker mest alkohol. Afsender: Cult Mokaï Modtager: Unge mennesker mellem 14-30 år.

3. Reklamen indeholder en Mokaï, en pige der drikker en Mokaï af et sugerør. Pigen har håret slået helt tilbage, og har en stropløs trøje på. I hendes øjne kan man se at hun nyder den og at den smager godt. Hvis jeg ikke havde smagt en Mokaï før, ville jeg blive meget optaget af reklamen, da pigen er meget smuk og det ligner at hun synes den smager godt. Der er en overskrift, hvor der står "GUDDOMMELIG CIDER", og det fanger meget, fordi der er et flot guldmønster i baggrunden.

4. I teksten beskriver de at drikken er guddommelig. Dvs at den smager godt, og de vil have os til at smage den.

7 og 8. Der er rigtig mange der køber Mokaï, især de unge mennesker mellem 14-30 år. De køber den stort set fordi de er i den alder hvor man går meget i byen, og vil gerne prøve noget nyt. Der er også rigtig mange reklamer rundt omkring i de forskellige blade, i fjernsynet og ude på gaden. Fx ved busstop steder. Det gør også at folk tænker over, at de simpelthen bliver nødt til at smage dem. Jeg har lagt meget vægt på punkt 3, da det vigtigste i en reklame nok er troværdighed. Der har lige været en kampagne om at man kunne vinde en bil, hvor der er printet Mokaï mønsteret på. Firmaet Cult fik rigtig mange respons på det og endte med at blive en succes! Reklamen kan sammenlignes med Cult Shaker, Sommersby, Smirnoff Ice, Captain organ osv.. Alle de forskellige reklamer om alkohol. Det reklamen gør ved mig, er at jeg får lyst til at drikke en Mokaï når jeg ser reklamen. Reklamen er meget overbevisende og troværdig, da jeg er i den aller hvor jeg går i byen og drikker alkohol. Hvis jeg ikke havde smagt en Mokaï før, ville jeg klart gå ud og købe en.