FANDOM

Ts vejkantplakat sort1
1. På et tidspunkt kørte der en reklame som hed "tag 10 af farten" i den reklamme reklameres der for at hvis man tager 10 km/t af det man køre kan det gå mindre galt og der vil måske komme mindre trafik uheld og derfor vil der også være færre som dør eller bliver hårdt kvæstet. Afsenderen er fra sikkertrafik som er en organisation som vil mindske trafik uheld og dødsfald i trafikken. Modtageren er selvfølgelig til dem som køre bil.

3. Tag 10 af fartens reklame er et mørkt billede med et speedometer i baggrunden og med hvide bogstaver hvor 10 tallet er markeret med rødt.

4. Det eneste som står i reklamen er tag 10 af farten, jeg tror bare de kun skriver det fordi det er nemt at huske og det er noget som der skal sidde fast i folks hovede fordi det er så vigtigt og det virkelig er noget de skal huske på.

7. Som sagt prøver sikkertrafik at mindske trafikuheld og dødsfald i trafikken, de har lavet eno reklame film i fjernsynet og de har skilte med tag 10 af farten hængende rundt i landet. Altså jeg syntes at det bedste virkemidel de bruger er den reklame hvor der er en mand som banker ind i et træ med for høj fart og dør, men hvis han havde taget 10 af farten havde en kunne undvige træet og han ville overleve.

8. Jeg syntes reklamen virker meget overbevisende og meget alvorlig.