FANDOM

Nianet

Nianet

Præsentation af reklamen Edit

Der reklameres for Nianet's nye fibernet. De lover at når man køber deres internet fra dem, så giver de også en trådløs forbindelse som reserve. Reklamen er rettet mod virksomheder i Danmark. Den er i Jyllands-postens Erhverv & Økonomi.

Analyse af layout, billede/typografi Edit

Reklamen er hele højre side af avisen. Halvdelen er et billede af en hvid bil, med en lille ekstra bil spændt fast på taget. Under den er der noget tekst. Længere nede er der en forklare de tekst, et billede af en mobil, og Nianet's logo. Reklamen bruger billedet med de 2 biler som blikfang, og får folk til at læse overskriften. Hvis folk er interesserede i at købe internet, læser de videre. På den måde er de kun de folk der faktisk er interesserede i at købe internet, til at læse reklamen.

Analyse af tekst Edit

På selve billedet står teksten "Få en gratis reserveforbindelse, når du køber fibernet". I underoverskriften lover den at man kan få internet som er oppe i 99,9% af tiden. I selve brødteksten siger de at det er afgørende for virksomheder at de altid er på nettet. De lokker virksomheder til at købe ved at fortælle dem hvor vigigt det er.

Konklusion/Vurdering af Reklamen Edit

Jeg synes at billedet er godt fundet på, og det passer også ret godt til overskriften. Udover billedet er resten af reklamen ret kedelig jo længere man kommer ned i teksten.